joi, 4 decembrie 2014

Crăciun 2014 - Calendarul nostru

   Perioada aceasta,de dinainte de Crăciun,mi se pare una dintre cele mai dense.E mult de lucru în casă, e mult de lucru cu noi înșine. Fără a avea un Calendar de Advent (îmi sună străin), simt nevoia de a pune pe hârtie câteva dintre micile proiecte pe care ni le propunem pentru zilele acestea. Fie și pentru că, așternute pe hârtie, ele își cer dreptul de a se concretiza. Pentru că au trecut, deja, primele zile din lună, constat că ideea funcționează, că Matei mă întreabă mereu ce mai avem pe listă, că el e cel care își dorește să respectăm programul.
    Cu sau fără un program, timpul acesta e unul al lecturilor intense, al introspecției, al privirii aruncate unui an plin, frumos și al speranței cu care privim spre noul an. Percep fiecare zi ca pe un fruct  pe care-l savurez, curioasă de savoarea fiecărei clipe. Ne întâlnim cu prieteni, ne bucurăm de bucuria copiilor, de felul în care cresc, ne pregătim de sărbătoare.


 Și pentru că stăm în casă mai mult decât în alte perioade ale anului, ne propunem ca până la Crăciun să facem și mici jucării, decorațiuni, dulciuri, daruri, toate cu gândul la cei dragi:

1. Glob de zăpadă - Noapte de decembrie
2. Brad din materiale reciclabile
3. Realizăm felicitări pentru cei dragi (cei mici), brățări din mărgele și albume de fotografii (cei mari-selectăm fotografii dragi și le transformăm în daruri pentru bunici - albume personalizate).
4. Facem o coroniță din lumânări și mandarine și decorațiuni-îngeri (din hârtie, carton, material textil).
5. Împodobim bradul.
6. Realizăm decorațiunile pictate pe ipsos vor completa imaginea brăduțului nostru.
7. Participăm la un bazar - cu donații în scop umanitar.
8.Realizăm scena nașterii Mântuitorului și personajele biblice. 
9. Citim din cărți despre Crăciun (le facem zilnic, de fapt, dar vor fi zile când vom insista mai mult pe ele).
10. Învățăm colinde.
11. Sortăm jucării, hăinuțe, cărți și facem pachețele pentru copii mai puțin norocoși (le completăm cu lucruri noi). Repetăm colindele, până în seara sfântă a Ajunului.
12. Gătim împreună, ceva ce le place copiilor în mod deosebit și decorăm cu simboluri de sezon.
13. Facem coronițe decorative pentru ușă și casă.
14. Confecționăm costumul pentru serbare (vântul).
15. Confecționăm ghirlande din fulgi de hârtie, din oameni de zăpadă. 
16. Folosim și cărțile de decorațiuni Usborne, pentru alte ghirlande, pentru îngerași, inimioare.
17. Pictăm pahare de sticlă cu motive de sezon și le transformăm în mici candele decorative.
18. Citim povești de Crăciun și confecționăm jucării din materiale reciclabile.
19. Desenăm, pictăm cu degetele și ne expunem micile creații de iarnă.
20.Citim povești de Crăciun și dramatizăm, folosind jucăriile din casă.
 21. Citim povești de Crăciun și repetăm colindele. 
22.Repetăm colindele și urăturile tradiționale.
23. Colindăm și pregătim ultimele detalii de dinainte de sărbătoare.
24. Mergem cu colindul la cei dragi.

Ne strecurăm prin programul încărcat și participăm la ateliere și întâlniri care să ne aducă cât mai multă bucurie în suflet.

Sursă foto


2 comentarii:

  1. Ce program frumos aveti! Sper sa ne povestesti la final cum v-ati distrat, aveti o multime de activitati interesante pe lista. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Inițial, nu am așternut pe hârtie programul. Apoi, am realizat că, în toată zarva treburilor de dinainte de sărbători, am putea uita de pace, de timpul și răbdarea pe care ar trebui să le-o oferim celor mici. Și mi-am propus să mă țin de ceea ce ne-am propus, pe cât posibil (adică să nu ajungă un stres :) ). Până acum, am sărit peste confecționarea felicitărilor (am pregătit materialele, dar nu le-am finalizat).

    RăspundețiȘtergere