duminică, 28 noiembrie 2021

Crăciun de poveste cu ANSWEAR.ro

 

     Sărbătoarea mea preferată, Crăciunul

    Mai sunt doar câteva zile și este iar Crăciunul. Stau mult în casă sau ies în curte, la soare. Nu mă mai mișc chiar ca în tinerețe, dar am așa un chef de plimbare, de nu-mi vine nici mie să cred. Până plec, fac planuri, mă informez, pun pe hârtie date, cheltuieli, rezervări. Scotocesc cu atenție după o rochie roșie pe Answear.ro. Vreau să-mi pună în valoare frumusețea, chit că părul meu alb spune clar că am adunat atât de multe experiențe de-a lungul anilor. Caut cadouri pentru nepoți și zâmbesc. Mai ieri, așteptam cu nerăbdare zilele de vacanță, ne doream timp să stăm pe îndelete cu cei mici, să simțim că suntem o familie, să-i ajutăm să descopere bucuria de a dărui. Ce-au mai trecut anii! Mă uit în oglindă. Parcă mă recunosc, parcă nu. Mă simt tot ca o fetișcană, am chef să râd, să zâmbesc. Și mai ales, am chef să călătoresc.

   Copiii, azi, sunt atât de departe încât nici nu visăm, uneori, să ne putem strânge prea curând în brațe. Au familiile lor, copii, sunt ei înșiși Moș Crăciun pentru cei mici. Ne vedem, ne tot auzim în întâlniri video, dar dorul ne tot dă târcoale. Și eu și omul meu ne tot gândim la momentele în care ne reunim. Fiecare clipă este atât de prețioasă pentru noi, încât, dacă am putea, n-am risipi nicio secundă departe de ei.

  Răsfoim albumele. Parcă ieri aveam 25-30 de ani.


Noi, mai ieri (sursă foto - Pixabay)



     Azi, băiatul și fetele au ei câte 30 de ani, au copii mici, vieți în care trăiesc liberi, după sufletul lor, așa cum au visat. Primii noștri nepoți ne fac să retrăim clipele acelea în care am învățat despre Rai privindu-le chipurile celor care ne aleseseră drept părinți. 

       Ioana - prima născută. Blondă, luminoasă. 

 
Ioana (sursă foto - Pixabay)

     

      Matei și Maria, mezina.  Toți trei, un zâmbet și o gingășie.


Crăciunul celor mici (sursă foto - arhiva personală)
     

     I-am avut destul de târziu, la o vârstă la care, deja maturi și lămuriți în legătură cu propriile așteptări de la viață, am știut foarte clar să ne asumăm pe deplin statutul de părinți. Aveam deja o locuință, aveam cariere le dorite. Eram doi și ne era bine. Visam, însă, cu ochii deschiși, la copii. Ne doream din plin această experiență, a oglindirii în privirea curată a unui copil, a întâlnirii cu puritatea lui, a atingerii cu aripa unui înger la primul zâmbet, la primul hohot de râs.

    Din momentul în care am devenit părinți, am făcut tot ce ne-a stat în puteri să fim cu ei, să-i ascultăm, să-i susținem. Azi, retrăim clipele acelea constant. Suntem aici, dar rememorăm cele mai pline de sens clipe, acelea în care învățam despre lume alături de ei. 

     Ei sunt fericiți cu locul lor în lume, noi împliniți, cu nostalgii legate, totuși, de nevoia de a le fi în preajmă. Pregătim, deci, o călătorie mai altfel, către copiii noștri. Pregătim daruri și mici surprize. Și ne primenim sufletele pentru bucurii care nu au loc în cuvinte.

 

     Destinația ideală pentru vacanța de Crăciun. Acasă, acolo unde sunt ai noștri

 

     Acum ani buni, când Matei era încă mic, l-am auzit spunând: ,,- Tată, mamei îi place atât de mult să călătorească, încât ar călători și-n timp, fără nicio problemă!,,

      M-a surprins. Și i-am dat dreptate. Atât de mult mă regăseam în fiecare pas făcut pe drumuri noi, încât îmi făcusem un scop din a da cât mai mult sens zilelor, din a crea amintiri cât mai frumoase, pe care copiii mei să le ia cu ei în bagajul pe care îl vor purta prin viață. Când le va fi greu, să facă precum noi, părinții lor ajunși la vârsta înțelepciunii: să umble la cufărul în care își țin comorile, să scoată câte-o imagine,    câte-un sentiment, să le privească din toate unghiurile și să se vadă, brusc, acolo, pe unde i-au purtat picioarele cândva. Să simtă ce au trăit atunci, să fie la fel de veseli, să-și ia de acolo energia pentru a fi ei înșiși și azi, în ciuda oricăror provocări.


Crăciunul, la munte (sursă foto - arhiva personală șiPixabay)


     M-am lăsat copleșită de emoție și am uitat ce era mai important. Lista de cadouri. Bagajele mele nu sunt complete dacă nu am pentru fiecare exact acel lucrușor cu totul special, care să-i amuze, să-i facă să-l poarte cu drag sau să-l folosească și mai târziu.  Să-i facă să ne simtă aproape și atunci când ne despart sute de kilometri. Rochia mea roșie e în coș, dar n-am apucat să pun și omului ce-i este de folos. Se tot plânge că-i aleg mereu cel mai trăsnit pulover de Crăciun. Acum, îl aleg pe cel mai simplu, poate l-oi mulțumi. Pulover roșu, simplu, dintr-un bumbac molcuț, cu fason drept. Nu-i el așa de tânăr ca frumușelul din poză, dar are farmecul și vigoarea unuia în floarea vârstei. Îmi place că, dacă merg pe link, https://answear.ro/p/gap-pulover-542297, dau de tot ce vreau să știu: dimensiuni, compoziție, cum se livrează, cum fac dacă nu-i vine bine sau nu-i e chiar pe plac. S-au așezat așa bine lucrurile în povestea aceasta cu magazinele on-line, că-mi vine să râd. Ce de emoții mai aveam la început! Că mi se părea greu să nu mai intru eu prin magazine, să nu ascult muzică în timp ce colind printre standurile cu marfă, să nu beau o cafea când îmi odihnesc picioarele ostenite.

    Apoi, ce de întrebări. Dacă nu corespund imaginile cu realitatea? Dacă nu sunt chiar de firmă? Dacă nu pot face retur și rămân cu un produs de prisos? Și toate astea până am dat de Answear.ro și m-am cam prins că pot asculta muzică, servi o gustare, cugeta pe îndelete și fără nicio grijă, apoi aleg și ... transform sufrageria în cea mai comodă cameră de probă. Ce veselie pe copiii când veneau curierii! Se amuzau probând ce le luasem lor, dar intrau rapid și în fustele mele, bluzele se înnodau la brâu, pantofii se treceau din piciorușele Ioanei în cele ale Mariei, se purtau prin fața oglinzii, se imortalizau cu profesionalism de către băiatul familiei, metamorfozat în fotograf de modă. 

    

     Answear.ro. Sărbători fără emoții, în ținute de vis 


    Nu cred că am visat vreodată să pot cumpăra chiar orice, fără griji. Am avut, însă, norocul ca intuiția și seriozitatea să-l fi dus pe băiat acolo unde și-a dorit. Face exact ce-i place și este și bine plătit. Așa că mie, bunicii, îmi lasă mână liberă în ales daruri, că tot am timp liber din belșug. Cum pe site găsesc peste 400 de branduri, știu că am de unde lua un lucrușor pe care Ingrid, noră-mea, să-l și îndrăgească. I-am cam descoperit gusturile, ne mai și potrivim la preferința pentru materiale naturale, croieli simple, tinerești. Cum ne și sfătuim deseori când ne alegem noile achiziții, ar trebui să nu fie prea complicat să aleg.

     O poșetuță pe care să o ia la Revelion.



Poșeta. Accesoriul feminin nelipsit  (sursă foto - Answear.ro)


     Pantofi eleganți, luminoși, numai buni pentru rochița despre care îmi povestea Matei zilele trecute. Poate și ochelarii aceia care să-i dea un aer modern, îndrăzneț. O fi ea o mamă serioasă dar aș zice că este momentul să și testeze, să descopere și alte lucruri frumoase!


Pantofii. Feminini, eleganți. (sursă foto - Answear.ro)

  

        Îmi place să mă pun și în mintea copiilor. Nepotul, sportiv pasionat, nu prea iese din hanorace și tricouri. Nepoata, la vârsta la care nu-i lipsește curajul, pune pe ea doar lucruri de o simplitate voită. Mă uit, admir, nu mă pot sătura să văd cât de bine se așază pe ea orice pune, cât de bine îi stă fiecare lucrușor pe trupul subțirel. Hei, tinerețea asta de care ne bucurăm așa de puțin timp! Merge perfect și cu branduri premium, precum Tommy Hilfiger, Guess Jeans, Pinko, DKNY, și cu branduri sportive, precum Adidas, Nike, Puma, New Balance. Îmi fac și eu curaj, comand până la ora 16:00, în 48 de ore primesc produsele, completez bagajele și... spre aeroport. Nu mai am deloc răbdare!


Ținute sport. Bun gust și calitate (sursă foto - Answear.ro)


Ținute de  sărbătoare 
(sursă foto - Answear.ro)

      Fac socoteli în grabă. Stăm la copii două săptămâni. Pot returna, deci, vreun dar care nu li se potrivește. Am termen de 30 de zile de la data livrării, livrare și retur gratuite, că tot am comandat peste 200 de lei. Niciun risc, cum zice omul meu! S-a învățat și el, după atâția ani, cu tot ce ține de cumpărăturile on-line. Să nu zic că este și el client fidel, membru în Answear Club. Într-o vreme, mă lua el pe mine prin surprindere cu alegerile inspirate pe care le făcea. Bine, că am aflat apoi și care îi era îngerul păzitor: o fată isteață, consilier pentru clienții site-ului. Îl ajuta să ne facă bucurii, evitând riscul de a ne dărui ceva ce nu ni se potrivea nicicum. Am dezlegat rapid misterul, că nu pricepeam nicicum când a devenit mai bun la alegeri care țin de modă și nu la acelea care țin de baschet, pasiunea lui de o viață. 

     Cadouri alese, valize pregătite, coafura proaspătă, mersul încă flexibil. O carte bună pentru zbor și o porție de filme și am ajuns acasă. Cum ,,la care casă,,? Acasă, acolo unde ne este sufletul. Lângă copii.

   Voi pe unde vă căutați sufletul de sărbători? Lăsați într-un comentariu un gând, o imagine, să ducem spiritul Crăciunului peste tot în lume. 



Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2021, proba nr. 23, sponsorizată de  Answear.ro.

Fotografii de pe site-ul  Answear.ro, de pe  Answear.ro (pagina Facebook), de pe Pixabay  și din arhiva personală. Colaje realizate pe https://www.canva.com.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu