joi, 10 aprilie 2014

Timp liber pentru mama

  Dacă de la job mai iei o pauză, de la meseria de mamă nu prea ai cum. Și totuși...
  Matei a venit de la grădiniță și a început să plângă din ușă. Că nu-l las, exact acum, să se ducă la prietenul lui, că el nu s-a jucat azi cu nimeni (?!), că el nu vrea să mănânce, nu vrea să doarmă, nu vrea....
  După ce am reușit să trec peste starea de iritare, să mă împac cu ideea că Maria se va trezi din somn, deși avea cam 2-3 minute de când adormise, am încercat să o iau metodic, să văd cum a ajuns în starea aceasta. 
  Intrase pe ușă cu un ou vopsit, cu suportul aferent, cu o felicitare de Paști în mână. Ce se întâmplase în lumea lui de simțea nevoia să plângă cu orice preț? După ce l-am făcut să povestească ce au făcut azi la grădiniță, cum s-a jucat, cum au vopsit ouăle, cum au făcut felicitările, am dezlegat și misterul lacrimilor. Doamna l-a tras iar de urechi pentru că alerga pe hol. Nu, nu era singur, era cu alți colegi, dar el nu s-a putut opri, el chiar are nevoie să alerge, nu știe de ce nu poate să stea într-un loc, deși doamna se supără când aleargă dezlănțuit pe holuri și este la un pas de a intra cu capul în vreun calorifer. 
  După ce și-a plâns amarul, copilul meu s-a liniștit. Am stabilit ce și cum facem data viitoare (și eu, și el). Apoi a fost în stare să mănânce liniștit, singur, fără să aibă mare nevoie de ajutor, de îndemn. Peste alte câteva minute se juca în pat cu Maria, încântat de felul în care râdea la el. E singurul care o face să râdă în hohote. Am stat și i-am ascultat câteva minute bune. Cred că așa sună liniștea pentru mame. Și așa arată o clipă de relaxare. Erau doar ei și nu aveau nevoie de mine.

Dimineață, înainte de a deschide ochii, Matei:
- Mami, știi de ce stau așa cuminte?
- De ce, mami?
- Mă gândesc la cât de mult te iubesc.

Peste alte două-trei minute:
- Mami, spune-i Mariei să vorbească în șoaptă, eu vreau să mai dorm. (Maria are 6 luni și o zi. Face vocalize de pe la 5, 30, în fiecare dimineață. Mă îndoiesc că va acționa curând în sensul dorit de Matei).




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu