marți, 16 noiembrie 2021

Dajar, new Ambition. Cum se îndrăgostește o bucătărie de perfecțiune

 


Sursa foto - Dajar România

   Despre dragoste, în ajun de Crăciun

          Trebuie să spun cuiva. M-am îndrăgostit. Știu sigur că nu mi-am dorit asta. Pur și simplu s-a întâmplat. L-am văzut, prima dată, pe când avea doar o zi. Da, știu, era mic, dar…perfect. Nu văzusem niciodată ceva atât de frumos. Atât de pur. De alb. Părea un fulg, dar respira și scotea scâncete ușoare.

          Nu, nu trebuie să-mi spuneți. Știu că nu avem niciun viitor. El nu are ce căuta aici, unde eu domnesc. Eu…nu pot merge pe unde hălăduiește el. Îmi rămâne doar să visez. Să visez…și să fac ce știu eu mai bine. Să fiu o bucătărie perfectă. Poate chiar … o bucătărie de vis. Cine știe, așa... poate trece și el pe aici mai des. Poate îl îmbie miresmele mele.

         

          Splendoarea aromelor

 

      Am doar doi ani, dar doamna casei, care m-a luat în stăpânire, a mai avut, de-a lungul timpului, și alte bucătării. Povestește nostalgică, uneori amuzată. Încă ține minte locul de gătit improvizat în căminul studențesc, prima chicinetă dintr-o garsonieră modestă, bucătărioara din primul apartament. Eu sunt ultima. De fapt, sunt Aleasa. Primele au fost așa... tolerate. Pe mine chiar mă iubește. Și se simte. De la pardoseala din lemn, la mobila delicată, în culoarea florii de liliac, cum îi place ei să spună, la decorațiunile din încăpere, toate vorbesc despre relația noastră specială. Îmi spune ,,inima casei,,. Și aici îi adună pe cei dragi, în jurul mesei. Uneori, masa e plină de bunătăți. Alteori, doar o gustare modestă. Doamna mea, însă, are pe chip un zâmbet ca de regină când îi invită să-i guste bucatele.

          Sigur, ne sfătuim des. Ultima dată am făcut-o când a luat masa aceasta mare, solidă. Lemn trainic, de zici că vrea să o lase moștenire. Acum, ce e drept, arată bine așa, cu fața de masă albă, brodată, cu tacâmurile fine așezate pe șervețele, cu farfuriile din porțelan delicat. M-a surprins cum vede lucrurile. Spune că nu se cade să ții lucrurile bune pentru mai târziu. Că trebuie prețuită fiecare clipă. Așa că, iată, face din fiecare mic dejun un prilej de bucurie. Din fiecare prânz, o masă servită cu gust. Cinele, însă…cinele, of… ar tot sta la povești, ar tot depăna amintiri printre farfurii, pahare și condimente.

   


Condimente. Sursa foto - Dajar România



Oală presiune. Sursa foto - Dajar România

Mănuși bucătărie. Sursa foto - Dajar România


Masă pentru ai casei. Sursa foto - Dajar România și arhiva personală


    Ca să poată pregăti toate minunățiile, a trebuit să mă asculte. Am descoperit chiar eu Dajar magazin, un magazin online. Am mult timp liber, știți, când ei sunt la muncă, pe la școală. Așa că am avut timp să iau la frunzărit pe îndelete site-ul Ambition România, site-ul mărcii create de specialiștii de la Dajar, și să-mi aleg ce-mi trebuie. Chiar a fost receptivă, doamna mea dragă. A adăpostit între rafturi cele mai diverse și utile dotări ale unei bucătării moderne: oale și tigăi obișnuite, oală sub presiune, oală din inox, tigaie din inox, oală ceramică. E musai să ia și un nou set de tacâmuri, nu de alta, dar nu mai rimează cu cele vechi. Schimbase ea și tăvile pentru cuptor, și vesela, dar e neapărată nevoie să mă ajute. Așa, îndrăgostită, trebuie să fiu și mai frumoasă, și mai eficientă. Mai ales pentru mine, da. Și…pentru el. Va întoarce spre mine ochii aceia pătrunzători. Va trece mai des pragul spre blatul și cuptoarele mele. Va sta mai des în preajma mesei încărcate de bunătăți. 


    Lista mea pentru Moș Crăciun


        N-am scris niciodată, dar acum n-am de ales. Vreau să fiu mai organizată. Și vreau să am mai mult stil în tot ceea ce fac. Acum ne și permitem, spune doamna mea. Cu Dajar România, avem ceea ce nici nu îndrăzneam să visăm: obiecte gândite chiar pentru mine, pentru bucătăria secolului 21, inteligente, dar atât de practice și trainice.

   Așa că îmi iau căni retro, să le aducă aducă aminte de tinerețe celor care-mi trec pragul. Și-mi iau tigăi din gama Nature, să-mi încânte fiecare zi.


Gama Nature. Sursa foto - Dajar România



Căni retro. Sursa foto - Dajar România







       Îmi completez dotările și cu niște cuțite de calitate. Să meargă treaba repede și bine.


Cuțite. Sursa foto - Dajar România

  
         Iarna care se apropie mă inspiră până și pe mine. Veselă, față de masă, căni și un ceainic. Neapărat...un ceainic alb ca zăpada, să dea bine pe gresia mea albăstrui-deschis.



Motive de iarnă. Sursa foto - Dajar România
  


        Crăciunul ăsta trebuie să fie special.  Și vreau nuanțe de roșu, de verde, vreau viață și lumină în fiecare colț al casei. Și multe râsete, animație... Of, cum mai visez :)!


Crăciun cu Dajar. Sursa foto - Dajar România


           Crăciunul  va dezlănțui imaginația copiilor. Mai ales lor le vom face surprize dulci: torturi, tarte, ecleruri, prăjituri. Am o nouă ... Ambition, cum spun cei de la Dajar. Să fie cel mai frumos Crăciun. 


Momente prețioase. Sursa foto - Dajar România




Organizare. Sursa foto - Dajar România



Sursa foto - Dajar România



Sursa foto - Dajar România



Sursa foto - Dajar România


Sursa foto - Dajar România


  

Voi, cum vă pregătiți de sărbători? Imaginația noastră o ia tot mai des razna. Șșșt! Se apropie el? L-ați văzut? Chiar e frumos!


Mic, alb și pufos. Nor, cel la care visez eu, bucătăria.



În vizită. Curajosul meu Nor.  





Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2021, proba nr. 18, sponsorizată de  Dajar România.

Fotografii de pe site-ul Dajar România, de pe Dajar România (pagina Facebook) și din arhiva personală. Colaje realizate pe https://www.canva.com.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu