duminică, 7 noiembrie 2021

Cu Biano, armonia îți definește casa

 

                Între ,,a fi,, și ,,a avea,,

    Nu știu cum ați trecut voi prin tot ce ne-a adus viața în ultimii doi ani, dar eu recunosc că, paradoxal, tot ceea ce trăim ne-a și ajutat. Mult. Eram și înainte oameni care se dedicau mai ales familiei și căutau un echilibru între orele de muncă și orele dedicate celor de acasă. Traiul sub stresul că ni i-am putea pierde pe cei dragi ne-a amintit, încă o dată, de ce am ales să fim și nu doar să avem. De ce am ales să trăim experiențe complexe, frumoase, și ne străduim să nu lăsăm zilele să se scurgă fără rost.

    Acum, parcă mai mult ca oricând, timpul se dilată. Există secvențe din zi când am senzația că fiecare minut se scurge cu încetinitorul. Când reușesc să mă uit cu atenție la oamenii din jur, să remarc felul în care cade lumina pe obiectele din cameră, crengile aproape golite ale teiului de la fereastra dormitorului meu, nuanțele cerului de toamnă. Când reușim să ne rupem din ritmul zilnic și să ieșim din oraș, adunăm avizi amintiri. Imagini cu măceși în care globuri roșii, minuscule, par să-și aștepte păsările și prima zăpadă, copaci cu forme stranii sau doar firești și elegante,  iarba, cu nuanțele ei cuminți, aerul, mirosind a frunze umede și pământ. Nu e nevoie să căutăm să fim fericiți. E destul să avem în față drumul, cât vezi cu ochii, verdele și galbenul frunzelor, și orice tristețe dispare. Atât de simplu. Atât de inaccesibil omului (prea) modern. 



Picnic de inspirație Biano




        

Firescul

Nuanțe de toamnă



     O casă și o tradiție


 Când au făcut barajul de pe Valea Uzului, bunicul a trebuit să-ți mute gospodăria din zona inundabilă pe un versant unde ar fi fost în siguranță. Și-a construit atunci o căsuță alcătuită din două cămăruțe și un mic hol. În spate, o bucătărioară. Le era de ajuns. O vreme, casa ,,din deal,, ne era reper pentru popasul pe care îl făceam înainte de a urca pe munte. Când a venit vremea să dărâmăm casa, pentru a lăsa loc alteia, mai moderne, am învățat, fără să vrem, o lecție importantă. Căsuța era atât de temeinic închegată încât, din lemnul ei, săreau scântei și ferăstrăul electric nu avea spor. A trebuit să ne oprim și să reconsiderăm decizia de a o înlocui. Lemnul de arin, cules pe lună plină, uscat în zeci de ani, părea mai tare decât betonul. Și o bază pentru o locuință care să stea în picioare mult timp de acum încolo.

  Așa a apărut în viața noastră ,,cabana,,. Cu încăpățânarea ei de a supraviețui, cu respectul nostru pentru toată tradiția și înțelepciunea pe care le cuprindea în pereții ei, cu dragul pentru grădina  care o înconjura și pârâul care trecea pe lângă ea. După multe luni și eforturi mai mari de cât ne imaginasem, căsuța bunicului a căpătat o nouă viață și o nouă destinație: loc în care să ne retragem la final de săptămână, în vacanțe, dar și atunci când ne puteam permite să lucrăm de la distanță. 


   Biano. Detaliile care fac diferența

          Dacă, la început, ne-am mulțumit cu un trai auster în chilia noastră din coasta muntelui, în timp am vrut mai mult. Lucram și învățam de aici, deseori. Părinți și copii, nevoi diferite. Ne-am dorit să ne facem spațiul mai cald, mai prietenos. Ne-am dorit ca toate rolurile pe care aceste cămăruțe le aveau de îndeplinit să intre în armonie, să nu ne stingherească obiectele, dar nici să nu ne lipsească vreun lucru esențial.

     A trebuit să alegem, deci, sursa de căldură – un termoșemineu la care s-au conectat caloriferele. Apoi, pe rând, am decis culorile care să domine, materialele, detaliile care să ne facă să ne simțim acasă și atunci când lucrăm, și atunci când suntem singuri sau când urcă la noi prieteni dragi. Am căutat simplitatea și funcționalitatea. Dar și un strop de eleganță.

      Motorul de căutare Biano a fost unul dintre instrumentele pe care le-am descoperit după îndelungi căutări pe internet. În colțul nostru de lume era aproape imposibil să găsești tot ce-ți trebuie în magazine. Eram, deci, familiarizați cu diferite site-uri de pe care ne puteam lua cele strict necesare. Biano, însă, a presupus întâlnirea cu un alt mod de a face lucrurile. Ne vedem, brusc, în secolul 21, conectați la nenumărate magazine virtuale, în fața unei oferte incredibile de produse. Puteam fi oricât de creativi, oricât de pretențioși. Cu suficientă răbdare, puteam găsi exact ce ne era de folos.



Motor de căutare care pune la dispoziție peste 700000 de obiecte. Biano



Biano. Te ajută să vezi armonie






        De la fișiere cu poze, la proiecte realizate în Biano Studio


      Dacă în tinerețe aveam mereu teancuri de reviste de profil prin casă, în ultimii ani am tot adunat în foldere dedicate imagini ale unor interioare care mă inspirau. Undeva, încolțise ideea unui refugiu pentru vacanțe și crescuse continuu.

      Experiența Biano a fost pasul următor, uriaș. Ceea ce era doar în mintea mea, putea deveni un proiect pe care îl puteam discuta, analiza, corecta și, mai apoi, traduce în fapt. Puteam căuta idei în felul în care alți clienți își gândiseră spații diverse, puteam salva ce îmi plăcea.

    Am schițat, deci, timid, primii pași. Mi-am făcut cont pe Biano.ro, am combinat culori, stiluri, am alcătuit, din câteva obiecte, un posibil decor. Și am căutat să mă încadrez în buget. Și să țin cont de fiecare preferință a celor dragi.


                                                                         

    

Cahle albe, blănița de lângă sobă, fotolii confortabile, loc de citit și loc de lucrat la computer, scaun confortabil, birou din lemn. Tonuri calde, materiale desprinse din aceeași lume, a munților acoperiți de păduri de brazi.





Biroul - locul de muncă de acasă



Un ciobănesc mioritic cuminte, lângă cabană






Turmele care ne trec  pe lângă cabană, obiect de studiu pentru copii



     Nuanțe de gri și maro, odihnitoare, țesături din lână, ca pe vremea bunicii. Și toată liniștea din colțul acesta izolat de lume. Cumva, țineam cont de povestea pe care o descifram în afara casei și o aduceam lângă noi, integrând-o în modul nostru de a fi.


Locul de luat masa 




     Modele care erau de urmat s-au tot adunat la capitolul ,,de învățat și de aici,,. Un tapet inedit, o linie care ne surprindea, o combinație sau un obiect la care nu ne-am fi gândit dar care erau și pe placul nostru și s-ar fi integrat într-un decor mai îndrăzneț.



Curajul de a fi creativ - Biano.ro




    Un colț care ne dădea de gândit devenea subiect de discuții în familie, de dezbateri aprinse, uneori. Căutam magazinele din care erau selectate obiectele, comparam prețuri. Uneori, aveam surpriza de a găsi obiecte extrem de scumpe. Pe unele, am încercat să le reproducem din ceea ce aveam în jurul nostru, lemn și piatră. Pe altele, cu preț mai echilibrat, le-am ales să ne stea aproape. Și ne-am bucurat că, deși puteam ajunge la peste 700000 de mii de obiecte, experiența în sine era plăcută și rezultatele erau peste așteptări. Pe unele dintre micile noastre achiziții nu le-aș fi găsit nicicând doar scotocind pe internet. Ne-am rezervat, deci, timp și, autodidacți, am gândit ca pe o provocare nouă ceea ce noi numeam ,,a pune ordin în haosul din deal,,. Ne-am asumat și faptul că existau șanse să nu obținem coerența perfectă. Ne era sete de frumos, dar ni se părea esențial să ne bucurăm și de drumul până la fântână.  Poate că, în ultimă instanță, mai important era să legăm de fiecare detaliu din casă gânduri, amintiri, trăiri doar ale noastre.


Proiect Biano. Sugestie

Produsele folosite în proiect



    Un  fapt care ne-a uimit și pe noi era nevoia noastră de a reveni pe site și după ce ne cam terminasem treaba în cabană. Căutam alte obiecte, de uz casnic sau lucruri pur și simplu frumoase. Un ceainic, pentru serile de iarnă, cești cu forme inedite, o pătură călduroasă, o lumânare care să dea aer de sărbătoare încăperii.


Ceainic, pentru zilele reci


       
Cu gândul la sărbătorile de iarnă


     Crăciunul ni se părea ispititor ca oricând. Alb, roșu, verde. Cafeniul scorțișoarei, miresmele crengilor de brad. Colindele deveniseră, grație copiilor, melodii care ne răsunau în casă oricând. Pentru ei noțiunile de iarnă și de cântece tradiționale nu erau indisolubil legate, așa că le cereau și primăvara, pe când ne răsăreau din zăpadă ghiocei, dar și în plină vară, după ce veneau în casă, obosiți de joaca în pârâu. 



      

Cu gândul la vacanță 



Crăciun la munte 

De la idee, la proiect realizat. Ghirlandele Biano.



    Noi, adulții, ne căutam prilej de visare scotocind prin rafturi virtuale, reproducând mici aranjamente, combinând piese de mobilier cu alte țesături, cu alte decorațiuni.             Atunci când, în vizitele prin magazine reale sau pe la prieteni, descopeream ceva ce ne încânta, era de ajuns o simplă fotografie pentru a găsi, apoi, cu ajutorul tehnologiei, alte obiecte, asemănătoare prin calitate/ culoare/ stil. Economiseam timp, bani. Câștigam mai ales satisfacția de a modela mediul în care ne desfășuram activitatea după noi. Combinam nou și vechi, modern și tradițional, mici suveniruri, aduse din călătorii, și lucruri practice, create să corespundă unor norme specifice vremurilor noastre. 


Decorațiuni de Crăciun, selectate din  magazinele partenere Biano


    Uneori, prin lumea aceasta virtuală descopeream câte un lucrușor pe care nu-l gândisem, dar care exista deja și ne rezolva o problemă reală. La cabană ne însoțea mereu și Mira, pisica noastră. Deși animal teritorial, Mira noastră era acasă unde eram și noi, așa că ne era tovarăș de călătorie oriunde mergeam. Ca să fim siguri că este în siguranță, că nu o pierdem, ne însoțea o vreme pe jos, în lesă. Când obosea, lua loc în căsuța ei cu pereți transparenți și urca muntele fără niciun efort.


Rucsacul Mirei, gândit pentru a-i oferi tot confortul. 



Pe munte, în pas alert


       Pe noi,  Biano.ro ne-a ghidat către ordine, încredere, creativitate. Am răsfoit paginile blogului, am învățat. Am cerut și am primit un sfat pertinent de la specialiștii lor. Dacă descoperiți și voi prin intermediul lor ceva cu totul deosebit, un lucru care vă aduce bucurie, lăsați-ne și nouă un mesaj. Ne inspirăm, creștem împreună.



      Până una-alta, las eu aici  imaginea unui birou prins în proiectul meu. Scriu acum așezată la el și simt robustețea lemnului de sheesham (lemn de trandafir sau palisandru). Pare modest, rustic, dar este exact ce ne trebuia. Special ca și colțul nostru de lume.


 Birou din lemn de trandafir, vândut pe vidaxl.ro, descoperit grație Biano.ro.



Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2021, proba nr. 15, sponsorizată de Biano.ro.

    Fotografii de pe site-ul Biano, de pe Biano (pagina Facebook) și din arhiva personală. Colaje realizate pe https://www.canva.com.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu