joi, 28 octombrie 2021

Alma Parchet, din dragoste pentru lemn

 

 



  O săptămână.O lună. Un an. Mai mult de un an?

Timpul. Îl percepem subiectiv, ne influențează deciziile. Timpul acesta pe care îl petrecem acasă și în casă ne-a adus mai aproape de noi înșine, de ceea ce ne dorim, de ceea ce suntem, de ceea ce am visat și nu am avut curajul să transformăm în fapt.

Povesteam și aici cum am tot făcut pași în a transforma o casă în căminul după care am tânjit mulți ani. Am învățat să ne organizăm, cu această ocazie, să discernem ce e esențial de ce nu ne este de folos.


,,Casa noastră,, e un vis pe care l-am avut, inițial, în doi. Apoi, l-am gândit în trei. Ceva mai târziu, în patru. Încă îl completăm, cu noi detalii, pentru că face parte din noi. În seara aceasta am adăugat ceva în plus la el. Undeva, pe un deal dobrogean, ne-am imaginat cum ar fi să clădim acolo o casă de vacanță. Vocea mică a Mariei a și început să rezolve probleme tehnice. Mie îmi plăcuse decorul, dar mă împiedicasem de provocările pe care le intuiam. De unde apă în vârful dealului? ,,Din bazine săpate în pământ, mama. Aduci cu cisterna, din Dunăre, și completezi cu apă de la ploaie, de la zăpadă.,, a venit soluția de lângă mine. Nu e cam departe de oameni? ,,Ba da! Dar câtă liniște și cât de frumos e aici în fiecare anotimp!,,  O ascultam și mă gândeam cum ar arăta o casă făcută aici, ce lemn, ce tip de ferestre am folosi, cum am sta pe terasă și ne-am odihni privirea pe contururile blânde ale dealurilor din jur, pe silueta sinuoasă a Dunării care se vedea departe, dincolo de bălți și stufăriș.



Dale deck, pentru terase, de la Alma Parchet

Am urcat până aici, în pădure, cu gândul să lăsăm toată neliniștea și să dăm neastâmpărului copiilor un rost. Ne tot plimbam printre copaci, făcându-le ,,portrete,,. Încercam să prindem lumina, culoarea și pacea din jur. De câte ori plecăm de aici, avem grijă să ducem cu noi amintiri la care ne raportam constant, indiferent de ce aveam de făcut în lumea noastră, a orașului. 


Dealuri dobrogene


Lumină, toamna 



De la vis, la partea practic

 

 Acum mulți ani, în prima mea căsuță, am avut ocazia să văd cum se comportă în timp un parchet din lemn masiv. Montat cu 10-15 ani în urmă, parchetul pe care l-am găsit în locuință părea bătrân, neîngrijit, cu spații apărute inestetic între plăci. Surpriza mea a fost să descopăr că, sub aspectul lui modest, se ascundea frumusețea lemnului adevărat. Rașchetat de un meșter priceput, finisat, s-a transformat într-o suprafață de un auriu uniform, lăcuit impecabil. Dispăruse și scârțâitul, după ce fiecare placă fusese scoasă și pusă pe suprafața pregătită adecvat pentru montaj. Camera căpătase un aer nobil pe care îmi doream să nu-l pierd folosind un covor oarecare. Am căutat îndelung unul dintre covoarele noastre tradiționale, țesute din lână, în simboluri care vorbeau despre viață. Dintr-o asemenea căutare am descoperit și site-ul Alma Parchet. Grija pentru o amenajare în care să se împletească bunul gust și calitatea născuse ideea de a aduce și covoare pe un site creat pentru a prezenta diferite tipuri de parchet. 


Parchetul de calitate face casă bună cu un covor tradițional 


În căsuța lor virtuală am tot revenit, pasionat căutător de materiale durabile, în acord cu natura. Pe acest site am citit, pentru prima dată, mai multe informații despre ce este, cum se montează și, mai ales, cum se îngrijește parchetul masiv. Termenul ,,natură,, căpăta noi semnificații. Pentru că natura se putea muta la mine în casă. Tălpile mele puteau atinge pardoseala caldă, puteau simți textura lemnului, dincolo de finisaje. 

Casa care s-a transformat în cămin este și aceea în care locuim acum. Când am știut că se apropie etapa montării parchetului am pus pe hârtie ce ne doream de la un parchet. Am făcut, prin urmare, un fel de ,,portret-robot,, al parchetului perfect pentru casa noastră. Nu ne doream cel mai scump parchet, nici pe cel mai modern. Ne doream un parchet care să ne semene, să ne amintească de locurile în care am crescut, de pădurile prin care ne-am plimbat de mână și de acele dealuri la care ne întoarcem statornic. Ne doream să se facă lumină în noi când vedeam podeaua, să zâmbim când simțim fibra lemnului. 

Mai în glumă, mai în serios, i-am și ,,înregistrat,, semnalmentele parchetului dorit, să fim siguri că nu ne zăpăcim printre zecile de modele de pe site. 


Portret de parchet iubit 



Când ideile s-au coagulat, le-am adus în fața unui consultant de la Alma Parchet, care ne-a ajutat să mai finisăm un pic schița noastră, astfel încât să fie o armonie deplină între ce ne doream și ceea ce ne era de folos.

După ce am luat în discuție și opțiunea de a pune parchet dublu-stratificat sau parchet triplustratificat, am revenit la ideea că ne putem permite și ne dorim parchetul masiv pe care îl visăm de ceva timp.

 Așa că am ales varianta de parchet care se potrivea cu imaginea pe care ne-o formasem despre ceea ce va fi căminul nostru. O îmbinare între tradițional și modern, un spațiu-prelungire a gândurilor și trăirilor noastre. Nimic ostentativ, nimic forțat. Armonie.

  

 Un loc în care să ne invităm oamenii dragi.

 

Loc de spus povești, cu Alma Parchet



 Un loc în care copiii noștri să poată sta pe jos, să poată aranja cele mai felurite jucării, fără să se teamă că s-ar putea zgâria podeaua.


Dormitorul celor mici


  Un cămin în care părinții să aibă locul lor, doar al lor, și clipe de liniște.


Dormitor 


 Astăzi, în lumea noastră a rămas o parte din dăruirea celor de la Alma Parchet. Grație lor, calitatea, respectul pentru natură și  pentru nevoia clientului de a avea un produs durabil ne influențează și nouă calitatea vieții. Ne-am molipsit de optimismul lor, de încrederea că merită să ai încredere și să-ți transformi visul în realitate. Printre picioarele noastre, se strecoară optimist  Alma, cățelușa noastră. De la parchet i se trage numele. A tot încercat să-l zgârâie, nu i-a mers nicicum. așa că acum îl amușină resemnată și-l folosește când se relaxează după o porție bună de joacă. E un client mulțumit, din câte lasă ea să se vadă.


Alma, numită după marca noastră de suflet 


Voi cum ați ales parchetul pentru locuința pe care o numiți ,,cămin,,? M-aș bucura să povestiți într-un comentariu, să ne fie drept inspirație. 



 Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2021, proba nr. 10 sponsorizată de Alma Parchet.

 Fotografii de pe site-ul Alma Parchet, de pe Facebook și din arhiva personală. Colaje realizate pe https://www.canva.com.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu