marți, 15 aprilie 2014

La joacă - înainte de Paște

  De ceva vreme ne doream să dăm activităților noastre de acasă ceva mai multă atenție, poate și pentru că-l simt pe Matei atât de dornic de prieteni și capabil de atât de multe lucruri noi.
  În ultimele luni am sesizat salturi majore în evoluția lui. Dacă până mai ieri cădea des, azi sare câte două-trei trepte, refuză să fie ținut de mână, merge în picioare pe topoganul din clasă, spre disperarea educatoarei. Dacă mai ieri mă temeam să-i pun în mână o foarfecă prea ascuțită, azi îl urmăresc cum evoluează de la o săptămână la alta, cum învață să-și facă, uneori singur, alteori ajutat, jucării.
   Împreună cu Radu, prietenul lui, au făcut ouă din hârtie (modelul l-am luat de aici), prilej cu care am sesizat că nu ne-ar strica să revenim asupra simbolului  pascal, oul, și să-l discutăm mai amănunțit.
   Am strâns, deci, tot ce ne era de folos: foarfecă, bandă adezivă, coli cu modelul imprimat al oului, coli cu fâșiile colorate din care urma să împletim coșurile și fișele cu exercițiile matematice, o mică poezioară și desene care puteau fi colorate.



 Pentru coșulețe împletite din fâșii colorate ne-am inspirat din revista Petites mains. Ca să nu o stricăm, am fotocopiat paginile care ne interesau și am urmat instrucțiunile.





 Pentru că împletitul necesita o mare atenție și destul de multă dexteritate, am cerut și ajutorul celor mari.


   Ce ne-a ieșit arată foarte simpatic. Coșulețului i-am făcut și o tortiță iar ouăle le-am împodobit cu flori decupate de pe ambalaje de ciocolată.


Și-au încercat puterile, pentru variație, și cu două fișe care îi aduceau mai aproape de noțiuni legate de numere, mulțimi, obiecte cu trăsături asemănătoare sau elemente specifice primăverii (flori, păsări, plante), fișe luate de pe Didactic.ro, de la o lecție specifică vârstei lor (grupă mare). Deși erau destul de obosiți, le-au făcut rapid, corectându-se la micile greșeli, amuzându-se, foarte mândri de ce au învățat la grădiniță.




  În final, ne-am bucurat de ceea ce ne-a ieșit și am luat o pauză de joacă liberă, în care creativitatea lor să-și poate spune și altfel cuvântul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu